fredag 7 juni 2013

Cleanser från lifestyle organics!


Sensitive Repair Facial Cleanser


Jag är visst en "sucker" för rengöringar ;) Nu har jag provat ett test som räckt ett antal gånger från märket Lifestyle Organics närmare bestämt Sensitive repair facial cleanser.


Den innehåller näringsrika ämnen för att effektivt kunna ta bort smuts och orenheter. Den sägs mjukgöra och lugna alla hudtyper. Den innehåller lyxigt kallpressade oljor och antioxidanter. Den innehåller också kaprylsyra som har antibakteriella egenskaper och den förändrar heller inte hudens skyddande lager.

Den doftar neutralt av olja och liknar Spiezias facial cleanser mycket i konsistensen fast denna har små korn som är super mjuka och smälter. Dom ger ett stort plus, tycker det känns härligt mot huden. Rengöringen är jätte mild och fungerar som Eye make-up borttagare alldeles utmärkt även till vattenfast mascara, dessvärre tycker jag att den lämnar en hinna på huden efter sig :-( Ingredienserna är få så tummen upp för det!

Innehåll:
Kokosolja (Cocos Nucifera)*, kameliafröolja (Camellia Oleifera)*, jojobaolja (Simmondsia Chinensis)*, kandelilavax (Euphorbia Cerifera)*, rosmarinextarkt (Rosmarinus Officinalis)*.
*Ekologisk ingrediens.

Veganvänlig


100ml burk kosta 329:- och du kan köpa den HÄR!
Betyg: 3,5 av 5

4 kommentarer:

Estelle sa...

Alltid bra när man kan testa först innan man ger sig på de fullstora förpackningarna :)

För att vara lite petig då, märket heter W lifestyle organics, kan ju vara lätt att missa dubbelv längst upp och tolka det som en dekoration ;)

Alexandra sa...

Men Estelle det har du RÄTT i! Kände att det var något som fattades :)

Malin/BilboBlueEyes sa...

Jag har varit lite nyfiken på den där, men inte blivit av att jag testat. Så bra med recension. :-)

Alexandra sa...

På vintertid kan jag nog leva med hinnan, den var superskön annars :)

Skicka en kommentar