lördag 9 mars 2013

Renare kan det inte bli!


"Medvetenhet är skönhet". För skaparen av schampot reco hair är det viktigt att du ska må bra och trivas med ditt hår samt locka fram det bästa av ditt hår utifrån dem egna naturliga förutsättningarna. När du använder reco hair schampo är du snäll mot både dig själv och naturen! Reco hair är ett schampo som Inger Bloch, eco-frisör i Smålandstenar arbetat fram. Inger hade i många år arbetat som frisör när hon för 12 år sedan vart mer och mer tveksam över produkterna hon använde i sitt yrke då hon såg att allt fler kunder kom in med hårproblem, troligtvis orsakat av alla kemikalier och gifter som finns i hårfärg och hårvårdsprodukter. Det var då hon bestämde sig för att bli eco-frisör! Idag har Inger en helt giftfri hårsalong :-) En salong jag gärna vill besöka!

Inger har tagit fram en serie hårschampon för olika hårtyper. Ett schampo som ska vårda ditt hår år efter år. Resultatet av reco hair är ett schampo utan gifter, bra för dig och miljön! Ett schampo som bara innehåller det viktigaste för att kunna vårda ditt hår och hålla det vackert. Hennes schampon är speciellt anpassade för skandinaviskt hår.

Just nu har dem 8 olika schampon att välja bland, alla för olika hårtyper så du ska kunna hitta den som passar dig bäst. Storleken på schampona är 250 ml och dem är dryga. INCI listan är kort!
  • Daggkåpa
  • Rosmarin
  • Kamomill
  • Granatäpple
  • Kokos
  • Salvia
  • Lakritz
  • Björk
På deras hemsida kan du köpa deras schampo samt hitta Ditt schampo genom att använda dig utav deras smarta guide!

Du kan läsa mer om deras produkter och köpa schampot HÄR

Jag använder själv deras Salvia schampo och jag upplever det som mycket drygt, en svag doft av salvia. Jag har ju "detoxat" mitt hår med detta schampo så det tog en 4 tvättar innan jag upplevde att jag kunde ta mindre produkt i håret. Det luddrar mycket milt, mitt schampo är för fett hår då jag brukar få det bara över natten men med detta så kan jag om jag duscha håret varannan var tredje dag :-) Att det inte luktar så mycket gör mig faktiskt ingenting för du känner ändå renhetskänslan i håret ändå! Bara jag som är lite ovan då jag använt starkt parfymerade schampon innan. Det tar en stund innan du känner att du fått schampo i hela håret, kanske för att det inte luddrar såsom jag är van vid? Älskar ingrediens listan! Konsistensen är som gele och schampot ser ut som flytande guld när du häller det i handflatan. Fungerar toppen till mitt hår, tänk att ett schampo utan en massa skit kunde vara så bra för mitt flottiga hår!? It is faboulus <3 Kommer jag köpa detta igen? Självklart!

Mitt schampo för fett hår, 250 ml, pris 229:-

En geléliknande guldfärgad konsistens



 
Ingredienser  i Salvia schampot
Renat vatten, Örtavkok av Salvia,Sockertensid Xantangum, Kolloidalt guld,D-pantenol,Glycerol, Mjölksyra, Acett

 INCI: Aqua Purificata, Salvia officinalis, Decyl Glucoside Xanthan-Gum, Aurum Metallicum, Panthenol, Glycerine, Lactic acid, Dehydroacetic

Betyg: 5 av 5 :-)



2 kommentarer:

Malin/BilboBlueEyes sa...

Vd spännande det där kände jag inte till. Blir lite sugen. :-)

Alexandra sa...

Å jag tycker verkligen du ska prova malin :-) Jag är verkligen glatt överaskad.Jag känner att mitt hår får det det behöver med detta schampo :-) Det känns och ser friskt ut

Skicka en kommentar