torsdag 18 april 2013

Logona - Bio Aloe Rengöringsgel

Jag har upptäckt på senare tid att jag bara Älskar rengöringar. Jag har funnit många som är bra, speciellt den från spiezia eller från evolve. Har fått ett litet prov exemplar på Logonas Bio Aloe rengöringsgel som sägs passa alla hudtyper.

Wash gel som rymmer 75 ml. DU kan köpa den för 105:- HÄR


Doften känns verkligen ren och gelen är genomskinnlig. Ger ett mjukt sammetslent milt lödder. Dessvärre tycker jag doften av alkohol inte är så angenäm. Den tar bort mascaran ganska bra på första gnugget. Tror inte denna passa mig dessvärre då jag är torr i hyn och den lämnar en liten känsla av stramhet. Med lite olja och fet ansiktskräm så kan jag använda även denna!

När du använder den fuktar du lätt huden i ansiktet innan du rengör och sköljer av med varmt vatten. Jag kan faktiskt se att porerna minimerar och huden ser fräschare ut efter en användning.

Ingredienser (INCI): Aqua (Water), Alcohol*, Coco Glucoside, Glycerin, Glyceryl Oleate, Rosa Damascena Flower Water*, Polyglyceryl -10 Laurate, Xanthan Gum, Disodium Cocoyl Glutamate, Sodium Cocoyl Glutamate, Aloe Barbadensis Leaf Juice Powder*, Rosa Canina Fruit Extract*, Rosa Damascena Flower Extract*, Tilia Cordata Flower Extract*, PCA Ethyl Cocoyl Arginate, Parfum (Essential Oils), Limonene, Linalool, Geraniol

*Från kontrollerade ekologiska odlingar.


75 ml för 105:-
Betyg: 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar