lördag 16 mars 2013

Baby boom

Jag håller just nu på att testa lite produkter till mina två små hjärtan. Det finns nästa lika mycket till dem som det finns till mig :) Nåväl har testa några produkter såsom tandkräm, body lotion, rump salvor m.m. Här kommer några:

Eco cosmetics nappy creme- Känns nästan lika fet som Idomin salva men ändå går denna super lätt in i huden och lämnar därför ingen kladdig yta! Vet inte riktigt hur den fungerar på riktigt röda baby rumpor men om dem är lite irriterade och röda så fungerar denna alldeles utmärkt. Kan inte riktigt beskriva doften däremot, den doftar oparfymerat med en skvätt vanilj. Den innehåller havtorn och granatäpple som är rikt på antioxidanter och vitaminer. Den har en effektiv pumpflaska som gör doseringen lätt.

Gullig och praktisk. 50 ml för 138:- som du kan köpa HÄR


Betyg: 4/5

Protective baby Cream- En kräm från Mádara som du kan använda till hela kroppen. Även denna kräm smälter snabbt in i huden utan att kladda desto mer. Känns lite oljigt efter att du smörjt men den är väldigt mjuk och följsam. Den här är dermatologiskt testad och parfym fri. Lukten är dessvärre inge vidare :( Luktar verkligen som trolldeg. Jag vill inte ligga och lukta på "salt". Så tyvärr så drar det ned betyget på en annars helt OK produkt som gjort att min dotter inte är lika röd under "hormonplitorna".

En snygg tub som rymmer 50 ml, kostar 135:-. Kan köpas HÄR


Betyg: 2,5/5

Logodent tandkräm kids jordgubbe- Det första jag tänkte på när jag provade att oj vad det smakade godis! Men det höll inte i sig desto längre. Smaken försvinner ganska snabbt. Tycker den smakar mer körsbär än jordgubbe. Men min son älskar den och det är ju huvudsaken! Den skummar mjukt och fint i munnen och tänderna känns fräscha efteråt. Bra pris också. Här använder man bara dem mildaste tensiderna. Fluorfri.


50 ml tandkräm i en fräsch förpackning för 40:-. Den kan du köpa HÄR bl.a.

 
Betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar