måndag 31 december 2012

REN Ultra Moisture Cleansing Milk



Nu kommer mitt första inlägg om REN´s produkter som jag just nu provar och trivs väldigt väldigt bra med :) Hur har jag kunnat klara mig utan?

REN Ultra Moisture Cleansing Milk
En rengöringsmjölk som verkligen får bort överflödig smuts och fett från hyn. Den är mycket skonsam för torr hy. Det bästa är att du blir alldeles mjuk och len utan att huden stramar åt och känns torr. Du behöver dessutom inte ha mycket utan den räcker länge. Rengöringsmjölken i sig är ganska tunn i konsistensen men det ser jag om ett plus då den är lätt att skölja bort. Luktar alldeles lagom men inget påtagligt direkt. Den känns mjuk som moln när den kommer mot huden. Trots den tunna konsistensen bör du blöta fingrarna något innan för att den skall gå in i huden. Man känner till och med timmar efteråt att huden är mjuk och behaglig då den återfuktar huden. Har tyvärr inte provat för att få bort ögonmakeup ännu.



Den sägs även motverka fina linjer och öka cellförnyelsen. Du skall även kunna använda den som en ögonmakeup remover. 


Mitt betyg:  4 av 5 hjortron :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar