torsdag 4 april 2013

Rengöringens drottning?


Jag beundrar dess utseende, sjukt snygga och fräscha burkar! En ansiktsrengöring från Spiezia 100%organic.

Spiezia är en 100 % ekologisk hudvårdsserie från Cornwall i England. Alla produkter är handgjorda och så långt som det är möjligt används lokalproducerade örter och blommor. Alla deras produkter är rika på naturliga och nyttiga ingredienser som är helt fria från kemikalier. Burkarna är av återvunnet glas och certifierade av The Soil Association.

Spiezia facial cleanser 50 ml ca pris 350:- hos Almaofsweden.se
Rengöringen passar precis alla. Då den inte är vattenbaserad är den dryg i sitt utförande. Den är mycket mild och skonsam men ändå effektiv och klarar av att ta bort make-up, även mascara! Den återfuktar huden och är perfekt att använda om du är en torris, låt rengöringen gärna sitta på huden i ca 2 minuter. Den har fått topp betyg av många tidningar och sågs senast tipsat i expressens LCHF tidning i Hannah´s spalt/sida.

Krämig och oljig konsistens som smälter lätt på fingrarna

Doften är örtig, något jag inte riktigt gillar men då den inte är stark så har jag heller inga problem med den. Den doftar liksom naturligt! Jag tar lite av cleansern på fingertopparna och värmer upp något (blir som en olja) och sedan masserar jag in den i ansiktet. Om jag har tid låter jag den sitta medan jag borstar tänderna och sedan blöter jag en liten handduk i varmt vatten och drar av cleansern. Efter 2 gånger är det borta och jag blir verkligen mjuk och len i huden och den känns ren. Hyn får en friskare lyster dessutom. Jag som har känslig hy reagerar inte heller på rengöringen. Jag är super nöjd!
Allt som behövs!
Du kan självklart använda cleansern som en fuktgivande mask. Det är bara låta den sitta i 10 minuter och sedan göra samma procedur som ovan.

Spiezia erbjuder även en passande floral skin toner och en face oil som doftar ljuvligt av ros och vanilj som är ett utmärkt avslut på rengöringen. Med bara rengöringen och ansiktsoljan klarar du dig utan ansiktscreme om du inte har allt för torr hy.

50 ml kostar för 350:-
Betyg: 5 av 5

Du kan läsa mer och köpa Spiezia facial cleanser hos www.Almaofsweden.se

Ingredienser:
Cocos nucifera (kokosnöt) olja,
Simmonsia chinensis (jojobaolja) fröolja,
Sesamum indicum (sesam) fröolja,
Olea europaea (extra jungfruolja) Frukt olja,
Cera alba (bivax),
Triticum vulgare (vete) groddar olja,
Calendula officinalis (ringblomma) blomma extrakt,
Chamomilla recutita (tyska kamomill) blomma extrakt,
Eukalyptus globulus (eukalyptus) blad olja,
Eugenia caryophyllus (nejlika) olja,
Citrus grandis (grapefrukt) fröolja,
Anthemis nobilis (romersk kamomill) blomma olja,
Salvia sclarea (salvia) blomma olja
* linalool, * citral, * citonellol.
 
Alla ingredienser produceras ekologiskt.
* Naturligt förekommande i 100% ekologisk eteriska oljor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar