måndag 12 maj 2014

Nyponrosfröolja



Nyponrosfröolja är en torr olja som snabbt absorberas av huden. En oraffinerad kallpressad nyponfröolja har en gulröd färg som jag tycker är ganska vacker, den har dessutom en ganska nötig doft. Den innehåller vitamin E, A -och betakaroten. Den är antiflamatorisk och stimulerar cellförnyelsen. Du kan använda den som ett serum i ca 1 vecka för åtstramning av huden. Den sägs också kunna motverka ärrbildning. Den sägs alltså reducera hudens åldertecken.

Det är något jag ska prova :) Jag har faktiskt börjat idag. Smörjer mig morgon och kväll med nyponfröoljan så får vi se om en vecka resultatet. Jag kan säga på rak arm att jag ser mycket piggare ut, inte lika mycket mörka drag under ögonen men vi får väl se om det stämmer eller om jag bara ser sådär FRÄSH ut endast ikväll.

Då huden lätt kan kännas uttorkande så smörjer jag in mig efteråt med jojoba olja.

Nyponfröoljan kan även minska dina porer. Den innhåller inte bara vitaminer utan även Omega 3-6.

Jag kör med Crearomes nypopnfröolja. Den kostar 69:- och den kan du köpa HÄR

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar